lördag 4 februari 2012

Charmiga gamla hus ?????

Njaaa...... på sommarhalvåret ........
Klev upp i morse och tempmätaren visade detta:
Då är man inte så kaxig..... så igång o tända upp alla eldstäder.....( obs! inne temperaturen)
Tänder upp alla värmeljus som finns....
Bäddar in sig i filtar o fårskinn.....
Kurar ihop sig framför kaminen.......... stelfrusen.....
Tror jag måste värma mig invärtes oxå.....
Och ta det för att lugna hjärtat..... för slänger man en blick över till vår hyresfastighet ser man pengarna stiga ur skorstenen i form av förångad olja ... :(

FYYYY   FAAAN ....Vad jag HATAR !!!! Vintern................

3 kommentarer:

  1. Som här då fastän jag klev upp 01.30 och 05.00 å la in i kamin å ändå var det bara 10 plus in kl 8. vi har bara vedeldning å ingen el, inte vintervatten heller, man lever för den korta sommaren:)

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att du är otrolig på allt, blev himla intresserad av Trollet, Carolyn, Eriks fru skulle älska att få ett sånt, vad kostar det, kram till Er

    SvaraRadera
  3. Hejs!!
    Ser att jag har det bra då...tyckte det var kallt med 14 grader i köket häromdagen...vi får emigrera ner till värmen vinterhalvåret:)) massa värmekramar till dig och Hasse!!

    SvaraRadera