måndag 7 oktober 2013

Höstens intågande

Usch blir alltid lika nedstämd av hösten :(, allt dör ner....och man vet vad som nalkas... den hemska vinter :(
Jag bor på helt fel plats på jorden, tycker inte om något alls som har med snö o kyla att göra.
Men som vanligt med oss människor... vi är aldrig nöjda .
Har långledigt så jag har passat på att höststäda ute, slängt alla blommor... inte alla.. en del kämpar för sin överlevnad... har en klematis som bestämde sig för att blomma nu, likaså en vattenväxt..hmmm.. nu när vi tömmer dammen.
Har varit o köpt ljung idag.. plockat mossa, lingonris o kottar så man får väl försöka höst "piffa" lite
Även inne kommer nu värmeljusens tid :) Gör nog av med 50 varje kväll :)

2 kommentarer:

  1. Försöker igen o skicka.. Fina bilder du har tagit!! längtar upp till dig och mysa o prata uppkrypen i en fåtölj:-). Jag är lite tvärtom, jag älskar hösten o deras fina färger. Men vintern är för lång.. och visst när det är kallt i huset är det inte kul..men när värmen från veden sprider sig...och ljusen brinner då är det mys����kramar Feli

    SvaraRadera
  2. Har köpt en ny kamin nu, så jag hoppas den värmer gott i vinter ;)
    Kram till dig oxå Feli.

    SvaraRadera