måndag 2 juli 2012

Underbara sommar!!!

Finns det någonting mer underbart än den svenska sommaren?
Nog för att det kan vara pissväder ibland men när solen skiner o temperaturen ligger kring +20 grader då är det underbart, dofterna och all grönska, alla blommor och fåglarna som kvittrar....
Har just hittat min nya hobby :), trädgård!!!  Har aldrig varit speciellt intresserad förr, nu är jag så inne i det att jag är ute varje ledig sekund, drömmer till och med om det på nätterna.
Det är som balsam för själen.
Så nu går varje ledig sekund åt till att gräva, sätta blommor och så.
Här växer min trädgård fram....
mitt vattenfall....
har gjort ett trädgårdsrum som ska bli täckt av vildvin och humle
Mycket sten har det blivit....
Midsommar har det ju också varit, med kanonväder, sol och varmt hela dagen, en riktig drömmidsommar,
vi firade som vanligt med alla nära o kära samlade, käkade gott  och bara mådde....
Lillgumman.......
Min fina Louise
Blev en liten midsommarstång också :)

Lite ledigt mellan jobbarpassen har men ju också, så nu i helgen var jag ledig hade det sååå skönt, bra väder, lugnt o fridfullt...
Köpte ekplankor o gjorde plankstek, med hemgjord potatismos och hemgjord bearnaisesås, sååå underbart gott.... mmmm... blir det fler gånger kan jag lova!!
Måste bara visa min julstjärna sedan julen, som bara skjuter i höjden sedan jag satte ut den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar