söndag 16 augusti 2009

Regndag!!


Vad deppad man blir!!!!
Regn regn regn!!!!
Hade förberett så bra igår med presenning runt ställningen, fastankrad på alla sätt.... men vi hade inte räknat med storm!!!!
Kom dit i morse o kunde bara konstatera att allt var blött!!!!
Bara att åka hem igen ... 12 mil i onödan :(
Vart så sur o deppad så jag la mig i soffan o somna i 4 timmar...!!!!
Men jag tror jag behövde det, kände mig som en ny människa efter det.

Allt regnar sönder!! Alla fina blommor ute är sönderregnade.... fyyyyy:(


Men men.... fixade iordning älgstek i kväll... det klart godaste köttet som finns!!!
Och snacka om ekologiskt!
Gnider in det med kryddor... ( bara vanliga salt o peppar)..
Skär morötter, kålrötter o lök i store bitar o lägger i en ugnsfast form, mycket smör (äkta!)
steker det i ugnen... ( tid? beroende på hur stor köttbiten är.... ca 1 tim / kg )
Skyar steken med jämna mellanrum.... häller på ca 1 l vatten.
Silar skyn när steken är klar...
bottenreder och häller i grädde... serveras med kokt potatis o svartvinbärsgelé..... underbart gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar