onsdag 26 maj 2010

ÖVERVIKT!!!

Ohhhh!!!!!
Ställde mig på vågen... shiiit!!!! Har aldrig vägt så här mycket :(
FRUKTANSVÄRT!!!!!!
Känner ju hur det bullar sig överallt.... kan det vara den utmärkta kosten vi levt på????
Stor mosmeny med räksallad???
NEEJ jag vill ha en! korv med mos....men...säger expediten , det kostar lika om du tar 2 korvar....Ok! säger jag.... o jag som inte kan lämna en tugga på tallriken slukar ju allt med hull o hår..... hmmmm syns på vågen!!!
Såå nu gäller diet!!! Försöker med GI
Så idag blev det fyllda zucchini ( finhackad charlottenlök, innanmätet av zucchinin, champinjoner, röd paprika,krossade tomater, creme fraishe geggas ihop till en god röra, kryddas med vitlök, salt o svartpeppar...läggs i zucchini halvorna, strö ost över o in i ugnen).
Laxen stekte jag med citronflingsalt, peppar o dill,.... romsås till ( dill, saften från en citron, 1/5 rödlök hackad, röd stenbitsrom , salt o peppar o creme fraiche ) GOTT GOTT!!!!
Nu räknar jag bara kolhydrater... allt över 10  ratas bort.....
Så här kan det se ut när vi kommer hem från våra jobbresor!!! Imorgon ska jag försöka ta tag i upprensning??Vi ska ju iväg på Fredag igen:(
Vinsten ligger ju i att försöka återanvända allt o försöka förbruka alla skvättar färg.....
Idag har vi firat min älskade mammas 86-årsdag.... tänk att kunna bli så gammal o vara lika fräsch som mamma.....
Har även hunnit testa kameran lite.... vad kul med en riktig kamera!!! :)

1 kommentar:

  1. Mmm den zuccinin såg god ut!!ska jag prova. Jag brukar fylla aubergine med köttfärsröra ungefär som chilicon carne och sedan mozzarella på den är oxså god. Fin bild du har tagit!!

    Hälsa min faster oxså och krama om henne och gratta i efterskott från mig ;.)

    Ja du min natt har börjat nu...
    kraaam

    SvaraRadera