lördag 15 januari 2011

Total ÅNGEST!!!!!!!!

Photobucket 

Tänk vilka kast ens liv kan ta!
Ena stunden är du arg över räkningar, någon som har ställt skorna fel i hallen, eller inte plockat in i diskmaskinen!!!!!
Nästa stund .........
kastas du ner i avgrunden.........................
vad betyder då de futtiga vardagliga bekymren ?????
Man måste nog ta sig en riktig funderare över vad det är som betyder något!
Jag har varit med om sorg, min Far och min bror... vet precis vad det innebär, bär med med det för alltid, har det i bakhuvudet ,,,
När det då inträffar något med någon som står en nära så vänder man sig ut o in, man vet vad det innebär....
Och händer det ens barn någonting så står man där utblottad på gränsen till vanvett!!!

Samtidigt tänker jag på vårt samhälle idag, förr var alla samlade... mormor, morfar, farmor ,farfar, fastrar o mostrar..... alla fanns i närheten, det fanns alltid en vuxen famn att krypa upp i för barnen..... dödligheten var stor, men barnen hade för det mesta en trygghet ändå.......
vad händer idag?????
Man pratar om närodlat o nyttig mat????? Hur är det med "nyttig" gemenskap????
Hur många par pratar igenom vad som skulle hända med deras barn om det skulle hända något????

Hur många har har ett socialt nätverk? Hur många har någon som skulle ställa upp HELHJÄRTAT om det hände något????

Pengar.... kan dra åt helvete..... det betyder inte ett dugg.....
huvudsaken är att man har nära o kära omkring sig..... o man kan hjälpas åt på bästa sätt!!!!

Nu hoppas man ju bara på att allt är Ok....några prover saknas innan man kan komma i "ro"

4 kommentarer:

  1. Jag känner med er, hoppas med hela mitt hjärta att de hittar vad som är fel & att det bara är något enkelt att åtgärda. Många kramar

    SvaraRadera
  2. Så bra skrivet Maria! Man gnäller över småsaker hela tiden, först när det händer något sånt här inser man vad man håller på med. Det ordnar sig! (som pappa skulle sagt)
    Kram / A

    SvaraRadera
  3. Ja, du har så rätt Maria det socialnätverket är viktigt
    Per och jag pratar lite då och då om
    Vi har tom skrivit i testamentet hur vi vill att det ska sörjas för Seb. Där är väl den mest ömma tån.De andra kan prata för sig men det kan ju inte han.
    Hoppas nu allt löser sig men innan man har allt samlat så är man en aning nervös
    kram på dig från kusin Nilla

    SvaraRadera
  4. Hej!! har tänk mycket på er och hoppas att de andra svaren som ni väntar på är positiva....massor med kramar från mig...

    SvaraRadera