torsdag 26 november 2009

Årets första glögg

MMMMMM.......snart advent!!! =D
Jag är ett riktigt julfreak.... ÄLSKAR JULEN!!!!!
Har jättestora krav o förväntningar på vad julen ska innehålla.... ( mest på mig själv)
brukar vända huset upp o ner inför julen.
Men det är årets största höjdpunkt, ur många aspekter....
Man jäktar som en idiot före för att få allt klart från pyntning till mat.
Men.... när julhelgen kommer ....kan man vara ledig, bara mysa, inte känna krav... inte behöva ha dåligt samvete för att man sitter i soffan o glor på tv... mmmmm HÄRLIGT!!!!!
För då är det helt legalt att göra det.... =D
Har ikväll hällt upp vår egentillverkade glögg!!!
Vi smakade på den oxå...
skitgod! !
O stark... säkert 15-18 %
( Både jäst, socker, potatis o russin mm.mm. isatsen som nu har stått i 4 vek!) snacka om mäsk!!! ;)

Annars håller vi på med att montera in ett kök..... bilder kommer,
har mycket jobb innan julen... ( allt ska ju vara klart innan jul)
dessutom vill man ju gärna ha klart här hemma innan jul. pust!!!!






Därför förenklar man maten just nu..... ugnstekt falukorv med potatismos... men Ack så gott!!


3 kommentarer:

  1. Hej Gums!!
    Vet du att det är ju husmanskosten som är den godaste!!och falukorv...iallalängder..jag kan få abstinens efter stekt falukorv med senapssås och kokt potatis mellan varven...spec. dagen efter ;-)

    Ja visst är det kul med julen!!super truper....!!!men vår glögg la av den...:-( dvs ingen alkohol iden...kanske den stått för kallt...men vi skall hälla i lite i den :-)

    Tack för komplimangen..känns mycket ovant att ha kort hår....skall jag säga....men oxså väldans skönt!

    Ja jag skulle verkligen vilja att vi åkte iväg någon helg och gärna spa!! vi kan ju mötas halvvägs någonstans!!

    Massaaaaa kramar!!

    SvaraRadera
  2. Ja det påminner om huset!!
    Det var ju ett supermysigt hus det!!
    Men du!!ska inte du sussa nu:-)
    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det låter!! jag och Rolf går om varandra nu ett tag....jag är ledig i helgen och han jobbarnatt. Nästa helg jobbar jag fr-sön natt och då är han ledig....men så är det. Längtar upp väldans till er nu!!och mysa med glögg och en skön fåtölj! kramar

    SvaraRadera