lördag 14 november 2009

Svininfluensa!!!

svininfluensa
Hur är det med svininfluensan??? vaccination osv???
Sverige hade beställt 1,8 miljoner doser vaccin???
Det är alltså 2 doser per invånare...
Fortfarande finns inte detta vaccin till alla, kaos på vådcentraler, kollar man på alla internetsaiter, finns bara vaccinet tillgängligt för barn och riskgrupper!!!
Och hur står det till egentligen??? Ska man ta det eller inte????
Hur än läget är så tror jag inte att mer än 50 % av Sveriges befolkning har tänkt vaccinerat sig,
vart har alla doser tagit vägen???
Tänk om det varit ett verkligt! FARLIGT! influensa 90% dödlighet en riktig PEST!!! och samhället hade betett sig på detta sätt!!!
Jag tycker nu att man ser hur allt ligger till, alla sitter på sina feta arslen, även dom som ska se till o värna om "krisberedskap"... sitter dom bara o fikar om dagarna????
Tycker det är katasrof!!!!
JAG!!!! Tänker inte vaccinera mig... VARFÖR??? Jo jag är fullt frisk ( tror jag), men jag vill inte ha något främmande ämne insprutat i mig innan det är fullt utprovat... ingen vet hur det verkar egentligen eller hur det funkar i verkligheten, eller om några år när det kommer någon ny influensa.
MEN!!!! skulle det utbryta ordentligt, skulle jag kanske överväga att ta det för att skydda mina närmaste ( gamla o unga ) .....
Medias del i detta är ju också viktig!!! Man läser ju om både nackdelar o fördelar.... VAD SKA MAN TRO PÅ??????
Och allra helst nu när läkemedelsverket rekommenderar att man ska vaccinera spädbarn från 6 mån...
skulle jag ha en baby på 6 mån., skulle jag ha bra ångest.... ska man eller inte?????
På tok för lite information!!!!!

3 kommentarer:

  1. Hejs!!
    Gumsilumsan, media skall man aldrig lita på...de förstorar och ändrar. Det som man får läsa är socialstyrelsen och vårdguiden och deras rekomendationer och inte "fettdoktorns"kommentarer...och visst är man fullt frisk ska man inte behöva ta vaccin, men både du och jag har gamla föräldrar och du har ju ett litet barnbarn oxså....och då tror iallafall jag att man skall ta vaccinet. Även om man drabbas av influensan så vill inte jag vara sjuk i ca 3veckor...ja jag tror att man får beräkna det....1 vecka sjuk..feber värk...och sedan kommer återhämtningen...och den tar tro mig säkerliga 2 veckor...min lilla förkylning här tog på krafterna när man jobbade iallafall...skulle nog vilja att du snuttan tog vaccinet...iallafall....

    Ja och hund...visst funderar vi...men har inte bestämt oss...och Ridge back är en jättefin ras...intelligenta och gör inte vad som helst som man kanske vill att de skall göra :-O...nu skall jag sussa och massa kramar till dig!!

    SvaraRadera
  2. du känner mig alltför väl gumman...e lite låg....kramar

    SvaraRadera
  3. Ja visst faan har det varit dålig info om vaccination , men jag stog nyss och köade 90 minuter för att vacinera mig!!! Om Anders och jag blir sjuk samtidigt så blir det ju problem . Min största ångest är ju att man ska ta beslut om sitt barns vaccination eller ej.
    Ja man kan vrida och vända och aldrig lär man bli trygg i sitt beslut..// anita

    SvaraRadera