onsdag 18 november 2009

Doften av kåldolmar

Äntligen!!!!
Är taket klart, och levererat!
Började med det redan maj, men det har inte blivit så mycket gjort av det under sommaren.
Ska sitta i taket i en gammal herrgårdsliknande hus, beställaren hade fått fram en gammal takmålning under takpappen.
Jag tog fram färger och mönstret från fragment från den ursrungliga målningen.
Vart ganska nöjd :/
Det är alltid så....... " om jag hade haft mer tid"......







Blir lite frustrerad!!! Tiden bara rinner iväg..... försöker få lite gjort här hemma med renoveringen, men det kommer så mycket emellan, stiger upp 07 varje morgon, o dagen bara flyger iväg.....
har inte ens hunnit plocka bort alla sommarblommor ute.... kanske dax o få det gjort innan snön kommer...
Klockan är 21,30 snart o jag har kåldolmar i ugnen =D
Tur man har mamma som förvällt kålen idag.... mycket pyssel, men Gud så GOTT!!!!
Men jag börjar misströsta... blir nog middagsmat imorgon istället.
Ska nog ta o pallra upp på övervåningen och isolera lite medans dolmarna står i ugnen...
BYE, BYE


1 kommentar:

  1. Åh gud vad gott!!Ska nog äta kåldolmar jag med...blev så sugen...men det är pyssel med dem...

    Va fin målningen blev.....och William är en liten guldklimp...förstår att du är förälskad!!

    kraaaaaaaaaaaaaammmmmmmm

    SvaraRadera