måndag 18 januari 2010

Farmorvarning!!!


Berättade för min son martin o Bettan att jag skulle sticka en tröja åt William...
"men nu är det väl Farmorvarning" sa de....
Men vad skönt det är att sätta sig ner med en stickning!!!!
Stickade jättemycket förr, hade alltid en stickning eller virkning på gång, så skön avkoppling.
Men det är säkert 15 år sedan.
Det är så skönt att göra något med händerna... då kopplar man bort hjärnan..
Att krypa ner i soffan, alla ljus tända, tv på o bara få koppla av o jobba med detta garn mmmm....

Städade bort julen idag....
Det värsta jag vet!!!!
Man får nästan ångest.
Det blir så tomt o kalt.
Alla ljusslingor o pynt....fyyyy....
Så då gäller det att mysa till det på alla möjliga sätt istället, det är ju många mörka månader kvar innan våren kommer.

2 kommentarer:

  1. Hejs!
    Visst är det en bra avkoppling;.) jag började förra julen och stickade och i år igen. Lovikavantar :-) grovt garn går fort och som du säger avkopplande:-) och det var ju på tidigt 80-tal som man stickade mycket...farmorvarning ...kanske...

    själv har jag sjunkit ner i soffan och är helt slut...hårddisken har smält...;-)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det mysigt att pyssla , jag broderade förr och de är väl "tantvarning" men nu så läser jag böcker .
    // Anita

    SvaraRadera