söndag 17 januari 2010

Köksinredning


Fick en fråga av Feli... så jag måste bara skriva lite om köksinredningar.
För det första.... så här ( bilden ovan) kan ett förslag / offert se ut från oss.
Sååå himla bra när man kan visualisera sina ideér för kunden, ibland kan man förklara o försöka förklara med ord vad man tänkt sig, men många får inte "bilden" klar för sig.... en del kan inte se resultatet innan det är färdigt. Då är det ju så otroligt bra att kunna göra det så här.
Måste bara lovorda IKEA för deras köksinredningar... under årens lopp har vi ju jobbat med en massa olika märken... från lyx till budget...
Måste säga att ikeas stommar tex. står sig i kvalitet om man jämnför med lyxvarianterna.
Lätta att jobba med o rejäla i utförandet...
Sen har ju tex: KVIKK sina XXL skåp som jag gillar, underskåpen är 70cm djupa istället för 60cm.
Det finns lådskåp som är 120 cm breda, men däremot är stommarna ett rappel innan man satt ihop dem med varandra.
IKEAS skåp känns rejälare.


Hoar är ju ett kapitel för sig.... man sätter in äkta bänkskivor o sen köper man hoar som man inte ens får ner en stekpanna i, o vipps har man blött ner runt hoarna så träskivorna är slut inom 3 år.

Nej, rejäla hoar ska det va...
man ska kunna diska en gratängform utan o blöta ner hela köket efteråt...
det här är ikeas porslinsho Domsjö.... ganska stor o rejäl.
Snygg är den också!!:)

Det här är min favorit!!!!
IKEAS EMSEN 1495:-
Den här har jag "lurat" på många kunder, som varit jättenöjda!!!
Den här sätter man ner i ett 80 cm skåp, stor o rejäl så man får ner en ugnsplåt utan problem.

Ett kök är ju till för att jobba i!
Snyggt o "flachig" med dyra bänkskivor o nersänkta små hoar.... vad gör man när man ska fjälla fisk, eller rensa blåbär.... man måste vara jätterädd om bänkskivorna!!!!!
Man ska kunna jobba fritt o obesvärat i köket... så jag tror de gamla diskbänkarna i rostfritt snart kommer tillbaka, så man kan slabba på som förr :)

3 kommentarer:

  1. Domsjö gillar jag. Väldigt fin men synd bara att den va så tung.

    SvaraRadera
  2. Den är tung... men den ligger bra på plats när man väl har lyckats få dit den

    SvaraRadera
  3. Hejs!
    Domsjös är fin tycker jag, men vitt ska vara vitt och jag lär väll skura hela tiden med den...den andra är bra, det enda är att egentligen skulle jag vilja ha två..du vet om man diskar för hand och vill skölja så är en ho för liten..kanske en liten bit rostfritt runt..vår bänksskiva är ful nu...men vi har ju en ho som är för ett hushåll för 1 person...hm

    Ja vi måste kolla något kul som vi kan hitta på tillsammans :-) mailar dig sedan

    kramar

    SvaraRadera