lördag 9 januari 2010

Fy för vinter!!!

Photobucket
Vad jag HATAR!!!! Vinter och kyyyla!!!
Varför bor man här uppe??
Har varit mellan -30 och - 35 då är det inte kul.
Gamla hus är så charmiga o mysiga, men inte när temperaturen går under -10....
Har eldat och eldat.....
suttit under en filt i soffan o frusit ihjäl....
Nää lite överdrivet :)
men kallt har det varit, raggsockar o massor med fårskinn o plädar.
Bilen krånglar, den vill inte heller bo här under vintern...
Värmen slutar alltid fungera när det är under -28.
Oljepannan i stora huset slukar kubik!!!!
För att inte tala om dessa Djävla!!! Elleverantörer som bara för att det är en köldknäpp höjer elpriset till 10:-!!!!! kwh.
För att sedan klappa sig för bröstet o tycka att dom har varit såååå duktiga för att dom gått med så´n vinst!!!
Konstigt???
För att inte prata om SJ!!!!!
Det är ju ingen ovanlighet att det blir köldknäppar här uppe.
Men helt plötsligt blir det kaos???
Skjutsade Hasses son till Sundsvall i Torsdagskväll, tåget skulle gå 23,25, kollade jättenoga upp via internet så att det inte skulle vara några förseningar, konstaterade att alla avgångar norr om Östersund var inställda, så tåget startade i Östersund...17 mil från Sundsvall, jamen fine, tänkte vi, då kan det ju inte va försenat.... stack iväg ner till Sundsvall...12 mil , - 32 visade termometern.
Kom fram 15 min före avgång....... när tåget skulle gå 23,25... visade det sig att tåget just hade lämnat Östersund!!!!!!!!!!!
Beräknad avgång från S-vall 02,00!!!!!!!!!!!
hahaha......kunde man hålla sig för skratt...... vad att göra?? Bara sitta där på parkeringen i - 30 o vääänta.... faaan vad arg man blev!!!
Tåget gick 02,15....
Behöver det verkligen vara så???
Nääää.... järnväg o tåg har funnits sedan länge o gått i värre kyla än så....
Fyyy vad negativ jag känner mig:(
Men jag blir vansinnig!!!! När man betalar för någonting o de bara tror att de kan göra hur dom vill..... ingen service.
Nog om detta...
Idag är det "bara" -18 ute.... rena våren :)


1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja jag förstår dig precis....skulle blivit skogstokig att vänta i bilen i flera timmar i kylan och den tiden på dygnet...om det varit mitt på dagen och några affärer varit öppna...då kunde man ju fördriva tiden och värma sig där....

    vi har haft 23 till 24 minus som mest, och det tycket jag/vi är kallt....vattenkranen rinner lite hela tiden på övervåningen...varmvinden går för fullt med diesel...toaletten det rummet som är varmast ..:-), filtar och plädar och raggisar i sängen har jag med...golvet är kallt...men kan tänka mig när det går under 30 minus.....burrr.....såg i en heminredningtidning att man kunde sy som långa påsar i tyg med fyllning med sand och ha i fönstren ...hindrar lite av kylan....ja du....jag väntar oxså på att det skall bli lite plusgrader....inga småklänningar här inte...kramar

    SvaraRadera