söndag 20 juni 2010

Inte royalist?

Jag är ju absolut INTE royalist, men kan ändå inte låta bli att dras med i denna dags Lycka!!
Har ju varit väldigt pampigt och överväldigt.... Vi kanske behöver mer av detta för att känna oss mer patriotiska, det är ju vid dessa tillfällena vi kan känna oss stolta över vår nationalitet...
Kan ju faktiskt tillstå att jag hellre låter mina skattepengar gå till att göra två unga människor lyckliga än att dom ska gå till giriga gamla gubbar ( banker o elbolag!)
Vi kanske till och med behöver mer av detta för att känna samhörighet o patriotism.

Känns i alla fall helt underbart att vara hemma... känns som semester när man kan vara på hemmaplan o jobba =D
Kom hem på Torsdagskväll, fredagsmorgon vaknade man till strilande regn....
men det kändes rätt skönt, man kunde ta det lugnt, man behövde inte känna någon stress att behöva ut o jobba...
Nu ska jag gå o lägga mig i ett nystädat, renbäddat sovrum mmmmmmmmmmmmm.......

1 kommentar:

  1. Hejs!!
    Vilken fin bild du har gjort av brudparet!!

    Håller med dig i det du skriver att det kanske ibland behövs ett pampigt bröllop och en kärleksyra :-)och som sagt giriga gubbar är ju ingen hit...förstår att du tycker att det är skönt att komma hem:-) det är ju så...borta bra men hemma bäst...!!
    stora kramen på dig!!

    SvaraRadera