torsdag 21 oktober 2010

Eget företag

Att driva eget företag är ingen dans på rosor :(
Här gäller inga fallskärmar eller arbetstidsregler...., man ska jobba full tid eller mer än full tid , samtidigt som man måste jaga nya jobb, fixa alla papper mm....
Många långa sömnlösa nätter.....
Som nu.... 2 stora jobb, som skulle räckt hela hösten.... sprack!!
Då står man där.... då gäller inga statliga garantier, eller fallskärmar, då är man ute i kylan.
Men som tur är brukar det lösa sig, men jag garanterar...... magsyran har frätt ganska hårt...
Men nääär det löser sig känns det som stora miljonvinsten, stenar tunga som bly faller från ens axlar, man kan börja planera igen, känns som man vaknat upp ur en livslång depression.
Så nu sticker vi iväg o ska göra 6 trapphus.....
Förslag på målning
Som tur va nappade bostadsbolaget på förslaget :)
Väntar även på jobb i Norge o det är ju aldrig fel....... så detta år kanske oxå löser sig :)
Men det kan ju även vara en dröm med eget företag.... man styr sin egen arbetstid, man är sin egen chef:)

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!! ja jag kan tänka mig det...själv är jag less oxså...indiffad att jobba 23 och 24 dec...ja just det..dagen före julafton samt julaftonnatt...kul i jul!! nix pix...kram på dig...

    SvaraRadera
  2. Hej ja jag vet hur det är , gäster som avbokar m,m . Måste bara säga att jag älskar din målning av svanarna . Jag älskar fåglar och helst ugglor , om du målat ugglor nån gång kan du väl lägga ut en bild// Anita

    SvaraRadera