tisdag 1 december 2009

SKINKA!!


Blir så arg när jag läser om hur folk funderar över ifall man ska köpa julskinka eller inte...
att inte / protest mot hur grisarna behandlas!
Finns det inga normalt funtade personer i det här inskränkta landet????
Fattar ingen att : VI MÅSTE KÖPA MER SVENSK SKINKA!!!! För bövelen!!!
Vi klappar händerna o hurrar för tysk fläskfilé för 49,90!!!
DET!!! Är just det som gör att de svenska grisbönderna inte hänger med på grund av att det går inte att konkurera med de priserna ,med de svenska skatterna mm.
Jag försvarar inte djurplågeri!!!!
Men , allt handlar om pengar!!!
Man måste ha stordrift! för att klara sig,
jag kan tänka mig att man tappar kontrollen om man hänger på gärsgår´n.
Inget djur ska behöva lida!!! Men de flesta av oss är delaktiga i det här!!!
Köp mer svenskt o närodlat, så behandlas nog djuren bättre också!!!

2 kommentarer:

  1. Hej hjärtat!
    Jag ska köpa av bonden..såsom du!och visst är det sjukt att det måste vara stordrift....men som sagt att handla svenskt är ju en del man kan göra...fast jag kan ändå förstå de som köper det billiga köttet...de gjorde jag ju själv en tid då jag ¨var tvungen att panta flaskor innan studibidraget kom.

    och tack för ditt inlägg igår!! kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Svenskt kött är bäst. Bekanta till farfar har svinuppfödning. De gillar sina grisar,har avlat fram jättefina grisar.De har precis som campingar stjärnor att kämpa för,ju fler de har desto bättre mår grisarna. De har besiktnig lite då och då på sin gård. Tyvärr så läggs det ner slakterier i dess närhet så pga detta får grisarna åka längre än vad bonden vill.Tror att de grisar som kommer från denna inte behöver åka så långt
    Jag köper alltid svenskt och det kommer väl inte alltid härifrån men från skåne,bra kött
    Ha en bra dag
    kram från kusin i Växjö

    SvaraRadera