måndag 22 november 2010

Födelsedagskalas


Jaha då har man bara ett är kvar till 50....... fy vad hemskt!!!! Tror jag börjar få lite åldersnoja :(
Det har gått så fort.... i huvudet är man ju fortfarande kvar i 25-30 års åldern... fattar inte vart alla år tagit vägen?? Men men man behöver ju bara gå förbi spegeln så inser man ju klar fakta :(


Blev lite kalas på lördagskvällen med nära o kära :D
Fixade lite middag, blev:

Krämig laxsoppa med citron - creme fraiche och vitlöksgratinerat bröd
                                ************
Fläskfilé gryta med vitlökskorv, bacon, champinjoner, charlottenlök, syltlök, hackad inlagd gurka o grädde- kokt potatis till.
                                 ************
Egenhändigt tillverkad tårta  till dessert....


Fick så´n  fin present av sonen, Bettan i lilla Wille
Presenten här hemma det var att jag var o provade ut nya glasögon....... inte billigt, kan inte förstå varför man inte kan få bidrag till glasögon?? Man får ju det till hörapparater??
O eftersom man börjar bli gammal :( behöver jag 2 par!! Ett par på långt håll o ett par på nära håll.
Finns ju progresiva, men eftersom jag står o målar mycket, så funkar det nog inte så bra med dem, då får jag stå med näsan i vädret hela tiden :/

Idag har Wille varit här, vi var ute i skogen o åkte pulka, var o hämtade gran, tall o enris, så nu ska jag göra adventsfint :)

3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Ja nu dröjer det inte länge förrän vi fyller ...usch ...fast man känner ju sig ung och det är ju det som är huvudsaken..och inte pratar vi om sjukdomar och krämpor!! det är åldersvarning. Gud va gott det såg ut din meny..men var är recepten!! skulle gärna vilja ha laxsoppans recept :)) kraaaaaaaam Feli

    SvaraRadera
  2. Hörrö du jag tror de e i knoppen åldern finns och inte i kroppen :P Nä njut av livet i din egen 20 års ålder :))

    SvaraRadera
  3. Ja, åren går fort och fortare går de då ni 61:or passerat 50.....
    Men i knoppen är man inte så kommen till åren som det står på körkortet
    Jo, spegeln talar om och ungdomarna som alldelses nyssen var barn att man kommit till medelåldern
    Så jag säger välkommmen in i medelåldern
    kramar från kusin i söder som är på väg mot 60

    SvaraRadera