måndag 15 november 2010

Mians champinjontoast

Ingridienser:
Grekiskt lantbröd
Äkta smör
charlottenlök
champinjoner
vittvin
grädde
färsk timjan

Finhacka charlottenlöken ca 2 till 10 mackor ( ca 4 pers)
hacka champinjonerna ca 1/2 kg
Fräs upp smör i stekpannan, i med löken därefter svampen, stek det tills det fått en yta...
häll på ca 3 dl grädde o ca 1 dl vitt vin, koka ihop det tills det tjocknat som en stuvning krydda med salt , peppar o en nypa socker.

Blanda smör, ca 100 g , hacka färsk timjan o krossa 3 vitlöksklyftor... blanda ihop smörröran...
Skär det grekiska lantbrödet i lagomt tjocka skivor , bre på smörblandningen... in i ugnen på högsta värmen o grill..... när smöret smält o brödet fått ett gyllenbrun färg, ta ut det....
bre på stuvningen o lägg på ostskivor eller strö på riven ost.. in i ugnen igen på högsta värme o grill, låt det stå inne tills det fått en gyllenbrun färg.....

ÅT OCH NJUT..................:D         kanongott!!!!

____________________________________________________________________________

Tänk !!! Vad jag skulle vilja vara hemmafru!!!! Bara kunna pyssla fixa o dona hela dagarna..... hmm....
I dagens jämnlikhetssamhälle finns det inte ens på kartan!!!
Men det skulle passa mig perfekt :)
Just nu får man passa på att pyssla mellan jobben....
Just nu finns det faktiskt lite tid... innan vi drar till Östersund på Onsdag....
Så ikväll har jag sytt kuddar ( min stora passion) Lite textilfärg o spets köpt på loppis , o tygstuvar... har jag gjort detta ikväll...............

1 kommentar:

  1. Hej igen Maria!
    Tack för att du besökte min blogg och för den trevliga kommentaren! Jag blev jätteglad! :)

    Ser att du är kreativ på andra sätt också, inte bara målar kanonsnyggt! Kuddarna ser jättefina ut!
    Hemmafru var jag faktiskt under en hel del år med våra fyra barn och det är som du säger, man hinner pyssla en hel del då! :) För min del var det mest virkning och stickning och ja lite grann som jag sydde också. Min gamla hemsida började faktiskt som en Stickstuga!
    Ha det bra!

    SvaraRadera