onsdag 24 mars 2010

Borta bra men hemma bäst???

Så var man då hemma.... skööönt, eller????
Det är kluvet, inget är ju som hemma, meen.... alla MÅSTEN ramlar över en när man kommer hem :(
Är man borta och jobbar så rullar dagarna på, man arbetar, arbetar, hamnar i en liten bubbla..
man kommer hem på kvällen, fixar nå´t lätt o äta, sen kan man jaa, bara göra ingenting...
Hemma ramlar allt över en, posten- alla räkningar- städning - vattna blommor - tvätt mm. mm.
Ska jag vara ärlig, så är jag piggare när jag är borta o jobbar än när jag kommer hem, ändå jobbar vi 12-14 timmar / dag när vi är iväg.
Nu har vi fullt upp med att renovera lägenheten som vi får nya hyresgäster i den 1 Aril....
Allt blir vitt...enligt hyresgästens önskemål, o det är ju bra.
Tur att våran "Bettan" har haft möjlighet o ställt upp jobbat, annars hade det varit tajt att hinna med.



Haft besök av Thailändare också, utbyteselever.
Jättegullig tjej som bott hos oss några dagar, så ikväll var vi och tittade på dem när de uppträdde.
Så vackra i sina dräkter och graciösa i sin dans.




Imorgon måste vi till Sundsvall och köpa byggmaterial som vi ska ha med oss på Torsdag när vi sticker igen, efter det blir det nog nattjobb med lägenheten om vi ska hinna allt...
Nattinatti!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Vad fräscht det blir med vitt!!Fint!
    Sitter med morgonteet just nu, innan jag skall börja morgonfixet. Ja visst är det mycket med ett hem och speciellt hus...och reser man så mycket som ni gör oxså så blir det ju en hel del post att ta hand om...och när barnen blivit stora så har vi skaffat katter som fixar till det:-). Jag skall ta itu med räkningarna nu tänkte jag :-(, alltid några räkningar som man inte räknat med...tänker på dig!!massa kramar och pussar från mig!!

    SvaraRadera