tisdag 9 mars 2010

ensligt


Befinner oss alltså långt ut i obygden.... 5 mil till närmaste affär...
Här ska vi bygga om en gammal lanthandel till café/bageri, ett ganska stort projekt som säkert tar ca 4 vek.
Mycket jobb!!!

konstigt foto... men här ska bli toa!

Hyr en stuga, gullig o allt är kvar sedan 40-talet, inget rört eller utbytt...
Ingen Tv!!!! :(
Har comviqs mobila-surf... men tror ni det fungerar? Nejnej....
Som tur är kan jag ibland koppla in mig på någons? Trådlösa nätverk...att det finns här ute i obygden :)

Skulle man behöva ett piller... finns det......

o skulle man behöva så finns ransoneringskuponger sedan 1943....

3 kommentarer:

  1. Hejsan - tack för din underbart braiga blogg - du är verkligen en konstnär, vilka härliga målningar du gör!!!! De skildrar verkligen vardagslivet och hur man känner sig i kropp och själ.
    Mycket gamla saker i stugan - intressant och värdefullt. Jag har också ransoneringskort efter min Mormor och Morfar kvar.
    Hälsningar från Britt-Inger i Norrtälje - själv är jag född i Ångermanland - Norråker - flyttade till Stockholm på 60-talet när jag var 9år - min pappa hade inget jobb och vi "tvingades" mer eller mindre flytta.
    Inte så kul när mina föräldrar älskade naturen, fiske, bärplockning etc.

    SvaraRadera
  2. Tack Britt-Inger!
    Man blir så glad när någon tycker det man gör är bra:)

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Nu kommer nästa kommentar från Norrtälje:-)..oxså från Ångermanland:-)

    Min lilla ensling var befinner du dig någonstans??inte är det Borgvattnet iallafall;-).
    Blir mycket jobb där ser jag....men vet att det blir fint när du fixar något!! Ja i helgen blir det fixa hemma...skall städa i garaget,skotta fram altanen, plocka bort lite belysning som fortfarande är ute.Söndag skall lilla bedårande Cara ställas ut på Catmiss tävling i Sundbyberg. Där skall jag vara tidigt på morgonen för veterinärbesiktning.Det är med hennes Kennel som hon visas upp:-) så lördagkväll skall pälsen tvättas och sköjas x100 öron och klovård...hon måste sova hos oss...så hon inte ligger i vedkorgen på morgonen :-)

    Miss you darling!

    SvaraRadera