måndag 2 augusti 2010

Fjortis!!!

dance
Gamla kärringar ska hålla sig hemma!!!!!! Finns inget mer patetiskt än när (man närmar sig 50) och ska försöka bete sig som en" fjortis"...... hände mig i helgen :( Vi hade vår årliga" Laxfestival".... hamnade ju på stan, bra dragen..... bra musik..... "typ" whitesnake...hård rockmusik...som jag i och för sig gillar, meeeen man behöver ju inte bete sig som en fjortis... vilket jag gjorde.... snacka om ångest dagen efter!!!! Ska nog hålla mig hemma jag...
Å andra sidan hade jag SKIIITKUL!!!! Så det får väl bero... ett tag =D
Är lite dålig på att uppdatera min blogg just nu:(
Men dagarna bara försvinner iväg.....
Har utomhusjobb att göra men det är inte så lätt eftersom vädret är väldigt ombytligt... kan vara kanonväder ett tag , o rätt som det är kommer det världens regnskur...
Har renoverat en gammal dörr...
dörren är nog sedan slutet av 1700-talet... jag blir helt salig när jag håller på med den.... tänk att jag står här idag och håller på med ett verk som någon duktig hantverkare har snidat och lagt ner jobb på för 200 år sedan!!!!!
Har varsamt bränt bort all färg, slipat, lagat o slutligen behandlat med äkta linoljefärg
Är så underbart härligt o få gnida in detta mästerverk med äkta linoljefärg blandat med terpentin!!!! Alla moderna färgtillverkare med sina vattenbaserade färger kan dra dit pepparn växer!!!!!
Man bara känner hur träet ÄLSKAR terpentinet och linoljan... känner mig bra till mods när jag gör denna behandling!!!!
Undrar stilla .... vad kan finnas kvar efter 200 år av det vi gör idag??? Inte mycket tror jag.... möjligtvis det jag renoverat... efter gamla recept.....

Har precis bokat rum i Halmstad och Malmö inför helgen.... En liten tripp, kanske inte den roligaste....
Ska på begravning (Hasses bror) Men vi kommer ju i alla fall iväg ett tag utan att det har med jobb att göra....

1 kommentar:

  1. Gumman!! ja ja vet...men blev så full i skratt då jag läste detta...och tänkte..tur att det inte var när jag var hos dig..då hade det varit 2 fjortisar´...men visst är det jobbigt med ångesten dagen efter...men men om man älskar någon så älskar man den som den är...annars så är det falskt..och jag älskar dig..kram

    SvaraRadera