fredag 17 juli 2009

Photobucket
F****N!!!! Ibland tycker jag livet är bra tungt.
Att vara egen företagare är faktiskt det närmaste slavjobb man kan komma.
Dagens Sverige!!!
Kan man överleva som liten företagare, ärligt????
Som anställd:
Man kommer till jobbet ca 07,10.... plockar fram material, snackar runt lite... kommer igång sisådär 08,00 ...jobbar fram till 09,00 ....kaffepaus?? färdig 09,35...fram med grejerna igen...jobbar fram till 11,50... dax för lunch!! fram till 13,05... fram med grejerna... kl 14,00 fikapaus... snack, snack ...kommer igång o jobbar 14,35..... hem 15,45....månadslön o bekymmersfritt....

Som egen .... börjar jobba 07,00--------23,00 middag efter det!!!
Ingen månadslön, mån-sön.....vilket liv.. o aldrig blir man rik... inte i detta landet!!!
Vart slår det snett????

Skulle nog behöva gå en ledarskapsutb.
Man vill alla väl, dessutom ska man försöka dra in några kronor.....
men att vilja folk väl när man kör eget... det rimmar illa!!!

Man blir så trööött!!!
Man gör sitt yttersta för att vara alla till lags... att få alla nöjda...att allt ska flyta .
Derssutom vill man ju tjäna någon krona.
( är ju nödvändigt för att kunna överleva)

Men ibland slår det snett... någon eller några blir stötta för att man inte prioriterar...just deras,
Man blir ledsen, men innerst inne vet jag att : det finns inte många som försakar både sig själva o omgivningen som oss...ALLT FÖR KUNDEN!!
Ibland räcker det inte till....

Men så tänker jag så här:
Vi gör det bästa vi kan..... vi kan inte göra mer.

Men så finns det ljusglimtar!!!!!!
Kom hem ikväll, har gått länge o haft samvetskval pga. att vi inte hunnit med det vi bör, med tanke på hyresgäster osv.... alla gräsmattor har varit igenvuxna.

Kommer hem så har Annah, den lilla änglen!! Klippt alla gräsmattor.... man blir så glad!!!
Puss på dig, gumman!!!

Nu somnar jag snart,,,,
Natti

3 kommentarer:

  1. Ja du! Vi som är så empatiska som vi är har det alltid för dj-igt.Enl en terapeut borde jag minska min empati med 90% för att kunna må bättre!!!

    SvaraRadera
  2. Min lilla gumma!aldrig kan kunder vara nöjda....förstår dig...önskar att du hade vanliga tider kanske 75% sedan så hade du lite dekorationsjobb bara!!inte hela kåkar med renovering...utan endast finliret...!
    Massa kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Ta inte åt er av fnäsiga kommentarer! Ingen ide att slösa energi. Det är ###### som förlorar på det. Inte kul att höra dock när ni sliter som ni gör. Vissa borde testa att slita så själva!!

    SvaraRadera