onsdag 22 juli 2009

Förvrängd självbild

selfimage
Tänk vad svårt det kan vara när inte kropp o hjärna är på samma planet....
Kärringhull.... kallar jag det för ....f****n!!
Har alltid haft storlek 34/36, tills jag fyllde 40! Helt plötsligt fick jag tillstå för mig själv att storleken blivit en 38, men det var efter många felköp...förgäves försökt tränga på mig den gamla storleken....
sakta men säkert har storlekarna krupit uppåt...:(
Nu får man snart gå på XXL-avd, eller" Big is beateful".... men i min hjärna har jag fortfarande bilden av mig själv i en strl. 36... vad fel det kan bli!!!!

Säger till mig själv o gärna vitt o brett till omgivningen att ...-" nu dj**lar, ska det bli andra bullar, på måndag börjar mitt nya liv!!!, alla har hört det till leda, jag med!!!!
Tycker jag jobbar fysiskt så mycket att jag inte ska behöva träna på fritiden, men det enda som händer är att:
under allt kärringfläsk bildas det muskler som gör att jag ser ändå fläskigare ut.....
deprimerande...dessutom sliter man ut kroppen så jag känner mig som 85!!! Mamma har snart bättre kropp o hon är 85!!

Men..... På Måndag börjar mitt nya liv ;)

2 kommentarer:

  1. Haha, ska jag tro på de? Ha hört de ett X antal gånger nu ;) PUSSS

    SvaraRadera
  2. Jo det där på måndag...men men....man skall ju njuta av det goda oxså...och så tycker vi ju om mat :-) vin:-)...jag älskar ju efterrätter så mycket....men men...vågen vågen...jag såg nyligen på bilder som är färska på mig vad som döljer sig...inte kul...men som sagt på måndag då dj...r!kramar i massor

    SvaraRadera