torsdag 26 februari 2009

Arbete främjar hälsan

Vad är det för liv man lever???
Man är inne i en cirkus som man inte kommer ur, man strävar efter....??? Ja vad?
Man jobbar, jobbar,... är man ledig, så är man som en zoombie, huvudvärk o alla krämpor som brukar komma när man slappnar av.
Men samtidigt, pysslar man med det man tycker om glömmer man ju gärna sig själv och omgivningen, och bara kör på.
Samtidigt är det ju ett dilemma, endera har man konsten som en hobby, man pysslar med den efter arbetet, inget tvång eller krav på att man ska prestera hela tiden.
Eller så väljer man att försörja sig på det, och efter arbetet försöka få in pengar så man kan överleva!
Vilket råttbo!!
Fast man borde ju ha vetat....i alla tider har konstnärer varit fattiga.
Idag har ju varit en sån dag som man bara jobbar för att överleva...
ett jobb har vi 3 mil åt ena hållet, andra jobbet ligger 4,5 mil åt andra hållet, så sammanlagt kör vi
15 mil varje dag.....skarvspackling och patentering av väggar är vad vi pysslat med idag,
kom hem vid 6-tiden, försöker hålla diet....äter inte potatis, ris eller pasta...bara grönsaker.
lite svårt att komma på bra middagar bara... idag blev det;


Kasslergryta

ca 400 gr kassler
10 cm purjolök
½ röd paprika
2 st tomater
2 vitlöksklyftor
salt
vitlökspeppar
3 dl creme fraiche

Strimla kasslern, purjolöken, paprikan, och tomaterna, fräs det i smör.
tillsätt vitlöken pressad eller hackad.
krydda
häll i creme fraichen och koka ihop en stund.
Serveras med: ris pasta eller klyftpotatis.

Jag äter det här med sallad.



Iallafall skyndade jag mig med middagen( hällde i mig ett par glas vin också för säkerhets skull)
för att gå över till " andra sidan"
där vi har vår ateljé / verkstad / festlokal / mm. mm.
Här håller vi just nu på att måla alla 70-tals bruna köksluckor!!
Vi skulle egentligen burit in det stora rokkokoskåpet som ligger ute i bilen, det som har legat där sedan vi kom hem från Kalmar/ Västerås, men för varje dag är det väl mest jag som skjuter på det,, pga. det väger multum!!!!! men vi blir väl tvungen att lyfta in det innan det blir fuktskadat och sväller....det vill man ju inte..:(
Ialla fall ska jag ha det tillsammans med dessa möbler...( som redan är inburna..:) )
i nya tillkomna hallen ....( i framtiden), jag är ju sån; jag köper in och inreder långt innan det är färdigt...:) till Hasses förtret.
Alla rum är klara och inredda i mitt huvud....men inte i hans.





en liten anekdot:

Eftersom vi har våra byggnader på var sin sida om en väg, säger vi ofta att om jag går över till ateljén går jag över till " andra sidan" ... men det kan ju missuppfattas..

min dotter svarade i telefonen, det är en god vän som ringer:

Vän: " är mamma hemma ?"

Dotter: " Nej hon har gått över till andra sidan"


V: " vad säger du??"


D: " jo hon har gått över till andra sidan"


V: " vaa??""

D: "Men du kan få hennes mobilnummer!?"


Det kan ju bli lite knepigt.



Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Haha!!:) ja det kan ju bli ganska snurrigt:)

    SvaraRadera
  2. Tack Maria ! Vet du jag älskar bilder av alla de sorter foton , målningar ja allt. Har också målat endel , men att fota är underbart min Elin är döless på min kamera
    Ha de bra Anita

    SvaraRadera