torsdag 19 februari 2009

Kattfarmen!!

Nu ska jag berätta lite om mina älsklingar!

Vi börjar med att presentera:




Det här är Gråfot eller Cayote som han oxå kallas, våran stora jägare!

Utekatt på sommaren, men just nu ligger han inne i vår dubbelsäng och bara sover,

en väldigt intelligent katt som öppnar alla dörrar, vi får vända på alla dörrhantag, så folk som kommer hit tror att vi har småbarn.

.

Så har vi ju då Rufus!!Han bara finns!! En riktig kuddkatt, en sån som skulle ha en röd sidenkudde att ligga och kråma sig på hela dagarna!

Och han är så vacker! Perfekt teckningar i ansiktet. Synd att det inte är "riktig " katt för då hade man kunnat ställt ut honom.



Ragnar! ja Ragnar, en bufflig goding som aldrig får nog! Börjar man gosa med honom får man hålla på, man kan inte sluta...



Sally! Hon som blev kvar, ingen vill tydligen ha en grå och fläckig katt:(

Men hon är underbar! Håller koll på de andra och försöker fostra så gott det går, men det är ju inte lätt....

Kommer bara när hon själv vill.



Lilla Maggan, som varit på väg så många gånger, där också en grå katt som ingen vill ha, men faktum är att de grå katterna är de gosigaste, det här är Louises favorit!




Här kommer min lilla prinsessa, en väldigt egensinnig liten dam, vill hellst hålla sig för sig själv, så hon har ett helt rum för sig själv.
Mycket kattmat går det, och för att inte prata om all kattsand,
kan man få flerkattstillägg???









































1 kommentar:

  1. Hej Maria!

    Jag har utmanat dig på min blogg.

    Ha det bra

    Kram
    Elaine

    SvaraRadera