söndag 22 februari 2009

Tårtkalas

har varit en slö dag idag, egentligen har jag inte tid att slöa men ibland kan man inte ta sig för någonting bara.
Ikväll har vi varit på tårtkalas hos min son, han fyller 28 år idag!
Det är ju inte riktigt klokt!
Man har en son på 28 år, gud va gammal jag blev på en gång, jag tyckte inte det var längesedan han såg ut så här:

Men det gör han inte längre... han har ju faktiskt vuxit lite:)
Och Bettan är stortjock, men hon har en sån där söt gravidmage man brukar se på bild,
Jag har inte riktigt vant mig vid tanken på att bli Farmor, men det ska bli så kul, jag längtar verkligen.
Vad jag ska skämma bort h*n, det är ju snart bara 1 mån kvar.

Nu ska jag snart slänga mig i soffan och kolla på Beck, börjar 21,00 tror jag.
Egentligen skulle man väl ha lagat lite middag, men man känner sig lite uppblåst efter tårtan så vi hoppar nog det idag.. Imorgon börjar jag ju med min diet..
Det är ju ungifär som när man slutade röka, det är djävligast de första dagarna, sedan glömmer man bort det.
Varför ska allt som är gott och en njutning i livet vara så farligt?
Cigaretterna- rökt sedan jag var 12 år, slutade för 7 månader sedan, det är så skööönt, att slippa det, men det är ju nu jag inser det. Det var ju inte så dagarna efter det jag slutat.
Rödvinet-Inser ju att jag tar på tok för många glas för att det ska vara nyttigt... men samma där så otroligt gott och avslappnande. Så det måste jag ju också dra in på nu.... :(
Maten- Jag är en riktig gourmet, älskar mat och matlagning det tillhör ju en av livets viktigaste njutning... men...det får ju inte bli för mycket och för en sån som mig som det fastnar på på en gång är det ju inte lätt...:(
Snus- Ska jag väl också sluta med..:(

Vad finns det kvar?
Sex-Det är ju inte farligt för hälsan, som tur är..;)



2 kommentarer:

  1. Nja han blev 28 år tror jag:) På MVC sa jag att jag var 28, så jag blev glatt överaskad att jag fyllde 27:) tur man har koll:)

    SvaraRadera
  2. Vad skämsigt!!!! Men jag tänkte ju bara....jag är ju då 47... o han är född 81 o jag 61, så alltså jag är ju 47 o inte 48 än.....??
    gLÖMDE DET VAR NYTT ÅR..:)
    Men det är ändrat nu...hihi

    SvaraRadera