torsdag 4 juni 2009

Kvinnor, kvinnor

marilyn
Hur vill vi ha det egentligen????
Jämnlikhet och självständighet.... men samtidigt vill vi bli omhändertagna och få dörrar öppnade???
Självständighet eller hjälplöshet??? Vad är jämnlikhet???
Vill någon kvinna uppvakta mannen och vara lika gentle"kvinna" som man vill att mannen ska vara???
Vill någon kvinna ha mannen liggandes i negligé i sängen och bara vänta och tråna efter en ???
Nej vi vill att mannen ska vara den som kommer där och uppvaktar...ta en i famnen och bara vara den trygga omhändertagande dominanta mannen... eller???

Jag tillhör ju den sortens kvinnor som aldrig skulle låta någon man sätta sig på mig... inte i någon roll...arbete eller privat.
klarar alltid mig själv på alla vis... skulle ju aldrig fråga en man om hjälp... spelar ingen roll vad det handlar om, jobbar , lyfter, diskuterar, agerar som en man... men samtidigt ibland skulle man vilja vara den här urkvinnliga kvinnan som kan stanna vid en mack, kliva ur bilen, stå lite frågande... och får 15 karlar som flockar sig och vill hjälpa till..... en annan skulle stå halvvägs ner i motorhuven med olja upp till armbågarna, och ändå inte få hjälp.....
Vad beror detta på????
Är det kemiskt? eller hormonellt?
vad vet jag?
Nattinatti!!

2 kommentarer:

  1. Hej!!charmtroll där!! vet hur du ser ut när du klär upp dig!!med mörkgrön klänning och högklackat!!du kan ju både och!!men ingen kan sätta sig på dig!!ingen kan ta din stol utan att du ser till att den kommer åter!!svar på tal, och behövs det så ger du en smocka!!detta kan ju inte jag...jag ger ingen smocka...jag häller ölen i brallorna på dem istället...fast jag vill ju gärna bli lite omhändertagande...fast jag älskar att överaska oxså!!och vill inte att mannen skall ha neglige på sig!!men en sak vet man ju!!att man får ju ofta fixa mycket själv...:-(massa pussar!!

    SvaraRadera
  2. Du och jag verkar vara ganska lika, min pappa sa alltid till mig att man alltid skulle klara sig själv och inte göra sig beroende av nån. De är någ sant// Anita

    SvaraRadera