måndag 8 juni 2009

På väg igen

Ja då var vi på väg igen!
Denna gång går turen till Bohuslän, Stömstad , underbart ställe, har varit här nere varje sommar (nästan) sedan jag var 13... jag bara älskar västkusten!!!
Åkte i Lördags... firade Hasse lite snabbt på morgonen... han fyllde ju år!! På självaste nationaldagen!
Våldgästade Sandra i Västerås, så himla skönt att ta det i 2 etapper, det är ju nästan 100 mil.
Och det är ju så härligt o se min dotter oxå.
Hon bjöd på tårta, så det vart firande även på Söndag.
Och jag är såå himla glad att hon bor på det ställe hon bor, jag kan vara trygg med att hon har underbara människor runt sig.
Kom ner till Strömstad på Söndagskvällen.
Solgläntan heter vår lilla stuga! Vi ska ju jobba på en camping, så vi bor ju väldigt bra.http://www.dafto.se/
Vart lite besviken... finns trådlöst bredband här, men i vår stuga fanns ingen signal...:(
Men så kom jag på att jag tittat på tv-reklam för comviqs "kontantkorts" modem... skitbra!!! Man köper modemet 299:- (bara på ica...tydligen), sen kan man fylla på med 1-dag- 29:- eller 1 vek-89:- finns även för en månad 249:-, tycker det är perfekt om man bara behöver det ibland... istället för att ta ett abbonemang.
Så här ser våra nya objekt ut! Det är ett poolområde som dom har byggt ut och det ska bli ett äventyrsbad för barn med pirattema.
Så borgen ska vi måla så det ser ut som äkta sten.
Hela området är uthugget ur berget i olika platåer, så cement väggarna 2 st , som är ca 15 x 2.5 m, ska dekoreras med piratmotiv... det värsta är att det ska öppna i midsommar....!!! så vi har bara 10 dagar att göra det klart... blir nog långa arbetsdagar.






Idag har varit en lugn dag... har inte riktigt blivit färdigt där vi ska måla, så idag har det varit planeringsdag...gjort förslag.. mm.
Har även hunnit till Svinesund.. helt otroligt.. denna del av Sverige har ju blivit invaderat av norrmän, världens köpcentra har öppnat... bara för norrmän egentligen, men det finns massor med affärer så det är kul att gå o titta. Passade på idag, för vi har nog inte tid sen....










2 kommentarer:

  1. Hallå där! Vi är glada att din underbara Sandra bor här! Skönt när alla är nöjda!
    Lycka till med ert arbete där nere!=) Blir nog bra, som vanligt!!!

    SvaraRadera
  2. Ja västkusten är fint!!har ju minnen därifrån då vi jobbade på campingen...svinesund är det många år sedan jag var till...på den tiden då man följde med in till Halden och köpte öl...i en gammal Amazon...lyssnade på ACDC och Dirty deeds (säkert felstavat).kram på dig gumman och hälsa alla släktingar!

    SvaraRadera