lördag 23 maj 2009

Änglar och demoner

devil
Min stora passion är Änglar och demoner och gärna med en liten underton av EROTIK!
Men det här är nog inte riktigt rätt forum för det.,(
Får nog skaffa en ny sida för att kunna få utlopp för den konstformen.
Håller på att skissa på vårt badrum.... där kan jag få utlopp för det erotiska... det ska nämligen vara målningar med dessa motiv erotiska änglar och demoner.....

1998 var jag i Narvik, Norge och målade på ett hotell... hotellchefen var en öppen och glad person som ville ha något annorlunda.... så jag målade en djävul som kom ut ur ett hål i väggen på damtoaletten...tredimensionellt men han hade stånd!... jag tyckte det var häftigt och vart väldigt effektfullt... och jag fick till det , just med det tredimensionella... det var så man kunde ta på det....;)
Alla var nöjda... tyckte det var helhäftigt!.... men... stora rubriker i ortstidningen...ajajaj!!!
det var alltså en stor sekt med lestadianer ( säkert felstavat) som demonstrerade utanför hotellet och fick alla att bojkotta det?
Fick flygbiljett upp och dubbel lön, bara jag målade över det.... blev romantiska änglar istället....alla nöjda =D
Håller alltså på att planera för en målning som ska vara 2 x 3 m. har hela senariot klart....
längtar tills jag får sätta igång...
nattinatti

1 kommentar:

  1. Fick hjärtat i halsgropen då jag kika in på sidan...och såg Devil him self...saften i luftstrupen....
    Och nog kommer jag ihåg då du var i Nordnorge och målade ...och att det blev storm så att du höll på att bli helt insnöad på Björne Fjäll....och rubrikerna...men jag vet jag...även om synen blivit sämre med åren....(har glasögon nu) att i dina målningar så döljer det sig erotiska saker...speciellt manliga grejer...de finns där man minst anar det!! Ha ha undrar om beställarna har sett dessa??? jättekramen på dig!!och jag är glad att du är hemma!!

    SvaraRadera