fredag 22 maj 2009

Hemma igen!!

Klivit ur glasbubblan... efter en veckas hårt arbete,
När man åker iväg så här o gör ett jobb är det ungefär som man hamnar i ett tidlöst stadium... man sover några timmar o bara jobbar... man börjar 07,00.... när man tittar på klockan och den är 18,00 räknar man fortfarande med att ha en arbetsdag kvar....
Det behöver ju i och för sig inte vara så, man kan ju jobba vanliga arbetsdagar... men jag vill ju HEM!
Den här gången har vi varit iväg och renoverat ett kök och hall.
Så det har varit snickeri, kakelsättning, vvs, och eldragning...och naturligtvis målning.
Beställarna åkte iväg i Måndags och när dom kommer hem ikväll har de ett nytt kök...
Lite som roomservice.
Det var ett lite halvslitet 80-tals kök

Med stormönstrade tapeter:




Vi byggde in skåpen med pärlspånt:


Snickrade ihop en vinhylla och lite andra special:





Handmålade tapeter:



Hann även med att måla kökssoffan:


Och en gammal kommod:



Och så här blev det färdiga resultatet:


Det är så skönt att ha kommit hem...

Grillat ikväll, min älskling Sandra är ju hemma från Västerås i helgen =D

Så nu ska jag lägga mig i min egen säng o bara njuta.... HEMMA BÄST!!!







2 kommentarer:

  1. Så det är dags att komma hem nu!!Har saknat dig!! får inte vara borta så där många dagar inte!!!!väs väs....

    Köket blev skitsnyggt, jag älskar pärlspånt!!Funderar på att måla på tisdag sovrummet i vitt...men vet inte vilken färg jag skall ha bakom kakelugnen...gråblått kanske....vart iallafall jättefint med överkastet..massa kramar !!
    Kissen

    SvaraRadera
  2. Du e för goo!! jovisst vore det mysigt med torpet...men det finns ingen tid...har ju inte så många semesterveckor...och så har vi ju ett gammalt hus att sköta om här nere....misstänker att det är mycket man vill göra om man köper det även om vi är flera....ja ja....ska ta en triss...tänk om man kunde jobba deltid...puss gumman min!!

    SvaraRadera