onsdag 6 maj 2009

sommarprojekt

Soliga dagar... en del dagar är molniga o en del dagar lyser solen över en.... idag har varit en solig dag...jobben kommer in i strid takt ....vad skönt...phuu..
mycket fysiskt arbete... men vad gör det om pengarna trillar in..=)

och genast börjar alla projekt spruta ut...
till helgen ska jag o louise bygga en drivbänk/växthus, där vi ska odla våra egna tomater / gurka...
fick vi bestämma skulle vi nog försöka vara självförsörjande... lite höns, en gris o ett par kor...ute i ödemarken någonstans..:)
Men vi börjar i det lilla...
Photobucket

Samtidigt kommer mina idéer om vad jag ska göra här hemma...

Har funderat i många år på att jag skulle vilja gjuta figurer i cement.... har en idé om grindstolpar jag skulle vilja gjuta... eller vilja ...jag SKA gjuta...

grovskiss!!

Men ska forska lite i , hur man går till väga... man ska ju ha en förlaga...göra en gjutform och till slut gjuta fram den färdiga produkten... mycket att fundera över...

är det någon som vet o kan mer om detta ... skulle jag vara överlycklig om att få lite tips.

Kram på er alla!!!!

1 kommentar:

  1. Hej på dig
    Jag har köpt en bok om Betong som hobby
    Finns www-adresser på den sista sidan
    www.betongforum,verkar bra
    www.kultur.nu,sök på konstnär+betong kika på proffsens hemsidor
    www.konsthantverkscentrum,se
    Hoppas du hittar lite hjälp där
    Ha det nu så gott
    Fullmånen lyser in genom fönstret.Ser den genom köksfönstret nu när jag skriver till dig
    Kram Nilla

    SvaraRadera