onsdag 13 maj 2009

Gröna fingrar

Green fingers
Har jag inte, men jag älskar gröna växter.. i alla dess former.
Konstigt nog får jag dem faktiskt att växa också!!!
ÄLSKAR stora gröna växter, ju större, ju bättre...
Konstigt att dom överlever här hemma? Kan gå lång tid mellan vattningarna men dom växer och frodas ändå..:)
Men vi har över 3 meter i takhöjd, mycket fönster och inga element under fönsterna, kanske det är därför de trivs

Photobucket

Har alltid försökt få tag på en blomma som heter " kastanjevin" en klätterväxt som har stora blad och är lite som en monsterväxt när den trivs... växer enormt!

Idag snodde jag faktiskt ett skott!!! Hoppas bara den rotar sig och jag får den och växa...



Men det talas ju om att skott man stjäl, tar sig alltid?

Varit en lugn och vilsam dag idag =)

lite pappersjobb, förslag och offerter... bokföring och annat tråk, tråk.....men man har iallafall hunnit varva ner lite...

Kram på er alla

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med växter!!har planterat om tomatplantorna nu och gurkplantorna.Längtar efter att skaffa ett växthus och fixa och trixa i ett sk. Orangeri ;-), själv är jag förkyld men har hankat mig till jobbet iallafall...karens kostar!! massa kramar
    P.S skott man stjäl tar sig, men skott man tackar för tar sig aldrig...puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hej Mian
    Hur gick det, tog sig skottet?
    Jag hade en jättestor för många år sedan, nu letar jag som en tok efter en ny planta men hittar ingen. Har du ett skott du vill sälja?

    Pär (par.lundqvist@maker.se)

    SvaraRadera