lördag 7 mars 2009

Huvudvärk!


Idag har det varit en sån här dag!!!
Var på middag hemma hos min syster och hennes man i går kväll, supertrevligt!! Kanske lite för! trevligt..har liksom känt av det idag.
Hon kom och hämtade oss kl 17,00 igår kväll,
Fick en supergod middag,
som förrätt var en canapé med räkröra
Varmrätt: Helstekt fläskfilé med västerbottenostsås, klyftpotatis och hallonsylt!! Ja just hallonsylt och vilken häftig smakupplevelse!!! Passade superbra ihop med västerbottenosten.
Dessert var marängsviss...mmmmmmums.
Och mycket gott vin till och wisky mm..
Vi löste världsproblem och pratade minnen...vi tycker väldigt mycket om att diskutera!!!
Dessutom har vi mycket att diskutera, vi har ju konstintresset gemensamt,
Louise och A-K:s man Leif spelade gitarr och sjöng....
Sent vart det ,kom ej hem förrän 02,30 med taxi.
Så idag har det inte blivit mycket producerat, har mest legat i soffan, med filten uppdragen till hakan och tittat på en massa repriser på tv.
Men jag har faktiskt lagat iordning en älgstek ikväll, med gräddsås, kokt potatis och rödvinbärsgelé, perfekt dagen efter mat...mosad potatis med gräddsås.
Känner att man kommer och somna gott framför tv.n nu ikväll.
Ska ju iväg och jobba imorgon så det gäller att lägga sig i tid.

2 kommentarer:

  1. Din älgstek den har jag ätit flera ggr och detta kan jag säga!!!!!!!!!!SUPERGOD!! Sist om jag inte mins fel kom du på mig på kvällen då jag med sked stod vid spisen och sleva in sked efter sked av såsen.Den goda!!:-) gissa vem som skulle vilja vara på middag hos dig då???
    puss
    Feli

    SvaraRadera
  2. När ni kommer upp, lovar jag att jag ska spara och göra iordning den bästa av stekarna..
    puss!!

    SvaraRadera