fredag 6 mars 2009

UPPROR!!!!

Tittade på uppdrag grandskning ikväll.....!!!!!
Vi svenskar måste vara helt puckade i hjärnan!!!
Hur kan vi bara gå med på att dessa helidioter sitter och leker bort våra pengar, våra LIV!!!!'¨
Alla dessa som jag anser 40-talister, som nu har dribblat bort, våra pensioner, svenska bolag, ..grunden till vår nations framtid.
Här sitter alla ! och klagar för sig själva,, är det inte dags o ta tag i detta nu.
Som liten småföretagare som kämpar varje dag för att få det o gå ihop...vilket aldrig lyckas, trots att man arbetar nästan 24 timmar om dygnet inser man ju att något är fel!!!!Om man inte kan klara av sitt uppehälle fastän man jobbar dygnet runt så måste ju något vara fel??
Är vi för billig?? Nej vi har humana priser...är uppfostrad till att vara ödmjuk och inte skinna eller ljuga, eller lura någon...det sitter i ryggraden.
Men i det här samhället...och om man tittar på hur hela samhället blivit och sköts, kan man bara konstatera att vad jag anser som moral och etik fungerar inte!!! Man blir inte rik på det,
Nej man ska vara kall och hänsynslös, hellst kring 55-65 anställd som vd på ett statligt bolag, förhandlat till sig en häftig lön och dessutom BONUS!!! för vaddå??
Titta på tex. vattenfall dom klappar sig för bröstet och tycker dom varit så duktig och höjt sin vinst!!! Till bekostnad av vem? Vem höjer elpriserna? Och är det inte vi som betalar dem!!!
Efter det tar de ut sina bonusar för vinsten som vi betalat!!!"! FAAAAANNNN vad arg jag blir.
Vi betalar in pensionsföräkringar bundna av banker och försäkringsbolag som VI! anlitat i förtroende som då ska förvalta VÅRA pengar..Vad händer?? Jo dom leker bort våra pengar..
vem ska stå till svars för det??
Ska vi bara sitta tysta och titta på när hela vår existens försvinner???
Nej nu är det dags att något görs!!!
Vi kan inte bara sitta på arslet och titta på, det är ju faktiskt OSS!! det gäller.
Global finanskris!!!! Kyss mig där bak!!!
Det här har fortgått i många år ...att vissa skott sig på andras pengar, det kommer ju till en viss gräns när det rasar... OHHHH vilken tur att det vart finanskris!!! Snacka om att många går fria pga. det....
Nej min moral och etik har sjunkit till den lägsta nivå som existerar i min värld... och jag har inga som hellst skrupler för hur jag ska kunna lura staten på alla tänkbara sätt...
Så nu får det vara slut på det här....

2 kommentarer:

  1. Jag anser att man ska sparka alla skojare inom media, näringslivet och bankväsendet som har orsakat de miljarder i förluster för skattebetalarna och pensionsfonderna. Jag skötte mina PPM fonder själv och eftersom jag inte har den minsta respekt för de klåpare som kallar sig ”experter”, vilka inte kan lösa eller förutspå någonting ty de är insnöade med det neoliberala paradigmet, fick jag i alla fall behålla värden på dem, medan dumskallarna orsakade 30-40 % förluster till alla sparare! Sparka dem! Inte en Krona av skattebetalarna till bankdirektörer och finansskojare! Media folket eller propagandisterna är också skyldiga för de sprids de lögnerna och falska ekonomiska doktriner som orsakade det här! Och som vanlig är det vanligt folk som ska betala skojarnas miss! Wake Up people!!

    Apropå orsakerna på krisen kan ni läsa mina synpunkter här:

    http://xkorpion.wordpress.com/2008/10/21/finanskrisen-forklarad-2/

    http://xkorpion.wordpress.com/2008/10/11/evolution-of-the-american-armageddon-the-financial-apocalypse-and-%c2%adhuman-renaissance/

    http://xkorpion.wordpress.com/2008/10/10/vad-behovs-for-att-undvika-ekonomisk-och-finansiell-kollaps/

    http://xkorpion.wordpress.com/2008/10/01/financial-tsunami-the-end-of-the-world-as-we-knew-it/

    http://xkorpion.wordpress.com/2007/09/22/bushlandiadet-spelar-ingen-roll-vad-bernanke-gor-framover/

    http://xkorpion.wordpress.com/2009/03/04/the-myths-of-free-trade-how-globalism-destroyed-the-us-and-many-nations-economy/

    http://xkorpion.wordpress.com/2009/03/03/the-american-federal-budget-collapse-and-exploding-national-debt-is-a-certain-possibility/

    http://xkorpion.wordpress.com/2009/03/04/obama-and-the-neoliberal-system-the-%e2%80%9ceconomic-crisis%e2%80%9d-%e2%80%9cmortgage-crisis%e2%80%9d-and-the-american-way-to-wealth-debt/


    BESÖK GRUPPEN MOT BONUSAR:

    http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?sid=2c09950d3b86329da1643117e6868237&gid=35486683395

    PÅ FACEBOOK!!

    Förresten jag tycker att APSE som svarade tidigare här är fullständigt idiot, med största sannolikhet också en skojare, som tror på de "enkla facila vägen till pengar". De är sådana förbannade skojare som har lett fram, hit! För mig det spelar ingen roll vad de sysslar med så länge de tar smällar och inte tvingar staterna (skattebetalarna) att städa skiten efteråt!

    SvaraRadera