lördag 21 mars 2009

Skomakarens barn



Som sagt, vi äger 2 byggnader... 2 gamla skolhus från 1883 resp. 1902,,,,


Alla man träffar, alla man är och jobbar hos, säger -" ohh vad fint ni ska ha det hemma, ni som är så duktiga" ....jo djävlar....I och för sig, den byggnaden vi har som vi hyr ut lägenheter i, och har gallerian i ser väl rätt hyffsad ut.


Men huset som vi bor i...... jaaduu....hmmm...


Skomakarens barn heter det väl... moment 22 skulle jag vilja kalla det för.... Endera har man mycket tid över....men inga pengar...elller så har man pengar , men ingen tid över....


så vad händer! Allt står för nuvarande stilla hemma...pga. det finns inga pengar!!


Men jag vaknade iallafall kl 07,00 imorse jättepigg ( eftersom jag somnade i soffan igårkväll kl 21,00)... Fick sån där jätteinsperation över att börja uppe i övervåningen o fortsätta....



Men när man väl kom upp... hade jag ju glömt vad mycket som var kvar o göra.... märka upp alla elledningar mm.mm.



Spikade lite mer tak... bjälkarna ska bli synliga i den färg de är ....råspånten ska målas vitt...kommer o bli jättefint där uppe....men... allt går så trögt.

Vi har ju sagt det att:

Vi kommer inte o börja med någonting annat förrän övervåningen är klar...:(

Jag vill ju så gärna börja med köket!!!!

Men då blir det ju så att allt står halvfärdigt...och det vill man ju inte,

Så det är bara o ta tjuren vid hornen o fortsätta.... man har ju väldigt lätt att säge " men det är ju bara"

räknade lite löst på badrummet uppe...inte stort , och vi har mycket material, men med allt, golvvärme mm. så kostar det ca 14,000:-... pengarna ska ju finnas också....

Faan att allt ska va så svårt.

1 kommentar:

  1. Hej snuttan!!
    Undrar om vi ska ta en lott du och jag...kanske vi vinner storvinsten...

    ja det är väll typiskt det där när tid finns att fixa så finns inte pengarna...du får en jättekram från mig!!

    SvaraRadera