söndag 15 mars 2009

Jobbarsöndag

Tog lite sovmorgon i morse...skönt var det,
Stack iväg på förmiddagen till jobbet,
underbart väder idag också, men man fick titta på det genom fönstret.
Har målat alla tak klara, 2,a svängen idag...är riktigt nöjda med dem, vart släta o fina.



Problemet är snickerierna, snickarna har varit jätteduktiga på att gera o få det snyggt, men fönstersmygarna ser fördj* ut!!! Det är jättedjupa fönster o dörrsmygar, dom har bara limmat ihop spåntad plank utan att planhyvla dom. Har använt upp 6 kg snickerispackel, har aldrig hänt förrut, inte ens på gamla kåkar där man har fått skrapat gammal färg och det är som kratrar.



Men det är bara o gilla läget, knorra lite o spackla på!

Mycket slipning blir det!!!





Dessutom blir man tokig på allt slipdamm, fint sedan när man ska lägga på toppfärgen...


Man får hyra en riktig industrigrovdammsugare, och blåsa med tryckluft efteråt, men allt är fullt med slipdamm....



Nu ska jag stoppa in skinksteken i ugnen....

1 kommentar:

  1. Jo, visst är det så.. utan pengar kommer man ingenstans typ, det är väldigt synd. för om jag hade pengar hade jag kunnat göra allt möjligt, skaffa mer kamera utrustning och en riktig fotodator till mitt fotoredigerande osv osv.. det är så mycket man skulle vilja skaffa så det är inte klokt..

    dom ska ju höra av sig i slutet av mars om man får komma på en intervju.. får jag ett brev om att jag inte får komma på en intervju ska jag banne mig ringa upp dom och böna och be! om man ska överdriva! för jag vill verkligen ha ett jobb!

    //Sandra

    SvaraRadera