lördag 14 mars 2009

vårkänslor


Underbart väder idag!!! Tänk vad man är beroende av vädret!!
Man känner sig piggare, gladare allt känns mycket lättare när temperaturen stiger över 0 och solen skiner.
Det gör ingenting att det är Lördag och man måste jobba.
Men molnen tornas sig ändå över ens huvud... min älsklingsmorbror, Felis pappa , min mammas älskade lillebror ligger sjuk på intensiven, det gror ju i ens huvud....
Jag har ju tappat både pappa och min storebror, så man har känslan i kroppen hela tiden, man känner en väldig empati med alla som är i samma situation.
Man har ju tankarna hos dem hela tiden.
Inte nog med det..tittar man på tv o lyssnar på radion hör man hela tiden om alla nya avslöjanden...alla som skor sig på dina o mina pengar!! Man blir uppgiven, arg, frustrerad...känner att jag kan inte ens diskutera om det för jag blir helt skakis....
Kanske vi får göra som på island!!
Dom leker bort allt vi trott på och satsat på...
Vad ska vi göra? Vad kan vi göra? Vi kan ju inte bara sitta o titta på....!!!!
det jag blir lite deprimerad över det är det tex. bloggar som handlar om mode, smink, inredning, vackra saker... blir mer besökta än bloggar som handlar om samhälle och politik.... vad förigår i dagens människors huvud???...är det mer intressant att veta vart någon har köpt sitt läppglans, än att engarera sig i sin framtid????
Fast det kanske är någon form av skydd, eller man kanske sitter o surfar...orkar inte med alla negativiteter....man tittar hellre på ögonfröjd osv....
Jag kan iallafall inte låta bli att yttra min missnöjsamhet....och önskar att man skulle kunna göra mer än att bara sitta o beklaga sig hemma vid köksbordet...
Men sen kan jag ju inte fundera över vem som har det värst.... jag som inte har några pengar o läser om alla bedrövelser i tv o tidningar....det kan ju inte gå längre än till botten...:)
Eller dom som har stora tillgångar i papper o fonder och ser dessa bara störtar rakt ner....!!!
Undrar om inte de mår sämre???
Nej man får nog tänka om....Man får lov at uppskatta allt som inte har med pengar o göra,
-"Att man har sina nära o kära omkring sig
-" att man är frisk
-" Glädjas åt sina barn och deras framsteg
-" Att man har kärlek och omtanke i sitt liv....
Det är ju egentligen det som betyder något....

2 kommentarer:

  1. Det jag vill är att gå en webbdesign utb så att jag kan bygga upp hemsidor.
    så att på nått sätt har jag tänkt att livnära mig på foto och photoshop. som jag tycker är roligt.

    problemet är ju att utb kortar mycket pengar och studiematerialet.. och när man inte har nått jobb så har man inte råd helt enkelt. så det är synd. blir som en ond cirkel.. inga pengar inga möjligheter känns det som..
    samma sak är det att jag ahr inte råd att skaffa på mig mer objektiv och kamerautrustning över huvudtaget. så då känns det som att man står still, man får inte chansen att utvecklas känns det som.

    det är därför jag hoppas att jag får jobbet hos lidl som jag sökt.. för då har jag chansen att få in lite pengar och börja jobba. =)

    //Sandra

    SvaraRadera
  2. Hejsan jag tror att vi som bor i Norrland uppskattar våren el ljuset extra, vi har mörkt så många månader om året så ljuset är välkommet.Förresten man ska uppskatta andra saker än pengar annars bryter man ihop och blir sååå förbannad på dessa fifflare. Men som sagt jag är sån som tänker som så att det finns alltid dom som har det sämre. Och förresten håller med dig fulständigt vem faan läser bloggar om smink och mode , de måste va omyndiga varelser.
    // Anita

    SvaraRadera