tisdag 10 mars 2009

pigg!!!



Känner mig betydligt piggare idag...känner att jag har "lite" kontroll i glasbubblan.
Vaknade kl 06,00!!!! imorse, kors i taket.
Har fått apelsinbegär.... ( Är inte gravid) kan vakna på morgonen och det första jag tänker är APELSIN!
Så jag klev upp, smackade i mig 3 apelsiner, satte på kaffet...
Kröp ner under täcket igen... men var på tok för pigg för att somna om, så det var bara att kliva upp.
Vi har en vana att sätta oss framför TV 4:as nyhetsmorgon och käka frukost, och då är det ju väldigt lätt att gosa ner sig bland plädar, kuddar och fårskinn .....och fastna där!
Känner mig som min pappa... han började kl 17,30 varje kväll sedan tittade han på alla nyhetssändningar och väder på alla kanaler ( fanns bara 3) hela kvällen.
Och vad händer!! Jo man dåsar ju till o vipps är kl 8!!
Så än en dag o man kommer inte iväg till jobbet förrän vid 9. Tur att man har en bra chef..;)
Å andra sidan får man ju jobba längre o hårdare.
Spacklade o slipade idag också..pust.
Är sånt ljusinsläpp i huset där vi håller på, så man är tvungen att spackla alla skarvar 3 ggr.
för säkerhetsskull, gör hellre en gång för mycket än att fårorna ska synas.
Kan faktiskt börja måla tak och grunda snickerier imorgon.

Ska även börja med att ta fram färger och rita av schabloner till ett tak som jag fått beställning på att måla, i ett gammalt hus sedan 1800-talet.
Dom hittade gamla målningen under en massa lager färg. Kul med människor som vill återställa orginalet.
Plus att då får ju sådana som jag arbete...;) Det är ju lite av vår specialitet.. byggnadsvård, allt som har med de gamla målningteknikerna att göra, som tex, linoljefärg, tempera, limfärg...
Ådring och marmorering mm...
Så det här blir ju ett litet roligare projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar