onsdag 22 april 2009

3 jobb

Upp 06,20...tycker jag är så duktig!
men är man ständigt i behov av pengar så måste man ju producera för att få in några... då går det inte att ligga o snusa bort förmiddagarna.
Iväg till " Hockeyrinken" ett roligt jobb, för en gångs skull.
Är hemma hos en familj vars barn är idrottstokiga, så hela gillestugan ska bli en arena...Kul idé!
Där spelar dom hockey ( det blir ju då innebandy) lite svårt med puck inomhus.
Dom gillar MODO så många spelare att måla av... spelar mot andra kändisar som Mats Sundin osv. killarna har fått bestämt spelare, dom ska även komma ut som avbytare i Modo-dräkter.
Publik blir det runt hela rummet, ska verkligen kännas som om man kommer in på en arena...om än så liten.





Har bara hunnit grovgrunda det hela, finliret kommer senare.

Skyndade iväg till nästa jobb på em. där nu äntligen snickarna är klara...men då hopar sig ju vårat jobb:(

Gamla tapeter på masonitvägg...hur kul är det, rev ner allt löst..grundade sedan med alydoljefärg hela trappen och övervåningen...phuuu!!! o vilken lukt...man blir lite hög...

Min gode vän Uno ringde och bjöd oss på releaseparty på troligtvis Grand Hotel i S-holm i maj/Juni...för skivsläppet... jag har ju gjort alla covers, låter ju trevligt!


Iväg hem vid 20,00... fortsatte grunda takskivorna jag ska göra mönster på.

Nu är klockan 21,00 har hällt upp ett glas vin, varvat ner , sitter o kollar runt hos alla bloggvänner... inte klokt vad inspiration man får när man kollar runt... finns så många inredningsbloggar med så fina bilder o repotage... just nu fick jag sån kick av att läsa min vän Feli´s inlägg om pelargonier,

Stora ingången på vårt hus framsida tänker jag ju ställa iordning... men allt tar sån tid..phuu, jag har iallafall renoverat de vackra fönstren..



Panelen ska målas vit, det som är häftigt är att det är 4 m takhöjd!

Men ialla fall i de här fönsterna ska jag ha fullt av pelargonier när det blir fördigt... innan jag rullar fram med rullator förhoppningsvis..;


BloggRegistret.se

3 kommentarer:

  1. Jobba inte ihjäl dig nu!!vi ska ha en bra ålderdom tillsammans!! om vi kommer att gå i Pension....så fint fönstret blev då du reparera det!!kanon.Blir det att du skall till Grand i maj/juni så måste vi ses!!

    kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jo sticklingar får du av mig!!till fönstret om jag så e 100 ;-)

    Feli

    SvaraRadera
  3. Du är en arbetsmyra
    Får grattulera till ditt barnbarn
    Snygga fönster förtår att du är glad i dem
    Pelargoner är bra blommor
    Svårt att misslyckas med dem
    kram/kusin Nilla

    SvaraRadera