söndag 12 april 2009

Målardag!

Samma sak imorse när man vaknade....dimmoln!!! bara 1 grad varmt, men framåt förmiddagen kom solen och värmen!!....man blir helt chockad + 17 grader... man tror inte det är sant!
Men som vanligt ....hellst skulle jag ha velat suttit ute i solen och bara varit.... men det var bara o dyka ner i målarväskan...



Tänk om den kunde berätta!!! Den har varit ute på många turer och skulle nog kunna berätta många olika historier.... Det värsta är att jag är så dålig på att hålla reda på mina tuber...glömmer att stänga korken och rengör inte dem heller...:(

Dags att uppdatera lite.

Brukar alltid beställa från : Målar-lisa & Masters Artistmaterial AB, Sankt Paulsgatan 14;

Stockholm Dom har bra grejer och bra priser.

Oljefärger på stora tuber och burkar som passar just för dekorationsmåleri / stora väggmålningar.

Satte mig med min tavla... men eftersom jag hellre hade velat suttit utomhus i solen var ju mina tankar inte riktigt med vad jag gjorde... hmmm.

Men det blev vad det blev....

"Jordgubbar i syrenbersån"





Vart väl inte helt hundra nöjd..:( men jag ska jobba lite mer på den imorgon.

Ser ut som om skålen svävar i luften, ser jag nu när jag ser det på foto....:(

Skulle egentligen sätta mig och rita på ett förslag nu ( En gillestuga som ska bli lekrum till två grabbar.... Mats Sundin och Zlatan mm. på väggarna :))

Men känner att klockan blivit för mycket, ska sussa istället...

Hörs imorgon!!

4 kommentarer:

  1. Gomorron snuttan!

    Jag tycker tavlan ser jättefin ut!!ja snart är ni ikapp då det gäller vädret. Det blir ju aldrig mörkt däruppe..förutom längre upp. Kom ihåg hur små Rolfs rabarber var i slutet av juli.Men där är det ju artiskt klimatzon för växter..har sovit som en klubbad oxe inatt till 11...men skall jobba i natt så det var ju bra.Tusen kramar och pussar!!

    P.S varför inte string ;-)

    SvaraRadera
  2. Idag hade vi lite disigt och inte fullt så varmt som de föregående dagarna, men inte en droppe regn - så långt ögat kan nå...
    Tavlan ser kanon ut!!! Ha det gött!!!

    SvaraRadera
  3. Ahaa, bidde ett bord nederst. Funderade lite på tejpen. Blev bra! Du lyckades med att få liv i de svåra, ganska stora `döda ytorna` som uppstod mellan kannan och skålen. Blev en cool effekt mellan de prunkande yviga syrenerna och den släta vita duken.
    Jag har alltid blivit itutad att man aldrig ska dela en bild på mitten. Inte lägga horisonten på mitten. Inte dela bilden i två lika stora halvor. Att det blir bättre balans och en intressantare bild om man undviker det. Men jag tycker du lyckades!! Gillar också att du vänt kannan bort från mitten. Skapar en linje som ögonen följer, från kannans pip, snett ner mot jordgubbsskålen.
    Skuggor är svårt.. måste man nästan kolla på en bild, eller helst ställa upp en skål för att se.

    kramkram
    Lo

    SvaraRadera
  4. ...du lyckades få liv i dukens stora vita ytor. Så menade jag, inte bara mellan kannan och skålen..

    Lo

    SvaraRadera