torsdag 23 april 2009

Publik




Har börjat med detaljerna på mina väggmålningar,
nu börjar anleterna komma fram.... men som vanligt när man håller på med sånt här flummar jag ut på tok för mycket....



Älskar att måla människor...olika ansiktsutryck, beställaren frågade idag hur jag fick fram alla olika utryck?...Och ska jag svara ärligt så vet jag inte...det bestämmer jag inte över... det bara blir,.. utan att jag i förväg bestämmer hur någon ska se ut , det bara blir....brukar prata lite med alla , så växer dom fram...flummigt?

2 kommentarer:

  1. Ja,det är väl så det är i en konstnärs värld
    Det inre,själen, som styr.Poppar upp när man håller på,ingen vet var det kommer ifrån, bara dyker upp.Rätt så intressantmen samtidigt lite "spokie"

    SvaraRadera
  2. så sant, så sant... man styr inte riktigt själv.

    SvaraRadera