lördag 4 april 2009

Överaskningsbröllop!!

Vi! Louise, jag , Hasse o Sandra har nu vetat om det här i flera månader, att min brorsson Daniel o hans Madde ska gifta sig.... men ingen annan skulle få veta det!, förutom hans syster Annah, och några kompisar som hjälpte till... offisiellt var det dop, det var det ju också , deras son Gustav döptes...
Men allt smusslande runt det här har varit lite krångligt...men det har lyckats...
Så när de gick uppför altaret i dag var det många som höll på att svimma... Men det är ju lite kul oxå, vill man inte ha så mycket uppståndelse är det ett bra sätt, det blir så stora förväntningar när man bjuder till bröllop!

Tyvärr kunde man ju inte va i kyrkan och titta, jag o Hasse hade ju som mest att göra då... fixade alla förrätter, osv.








Blev min laxröra, ändrade bara i sista sekund från grovt bröd till franska...men det är ju en kostnadsfråga...franskan är ju billigare...

Sen skulle ju allt ut, ljusen skulle tändas osv.... Allt ska ju vara klart när gästerna kommer.






Det här var ju rätt kul, det var ju en liten test... om vi ska gå ut med att vi tar på oss liknande evenemang... men det flöt så otroligt bra, hade toppentjejer som hjälpte till o serverade, kanontjejer, Valvets... som lånade ut grejer.... puss på er!

Så vi får väl se... kanske det blir mer...

Alla 70 gästerna verkade nöjda och det är ju huvudsaken!






Det känns ju rätt skönt att det är avklarat och skönt att känna att man fortfarande har takterna sedan restaurangtiden i sig!!


Måste oxå lägga ut bilderna på Bröllopstårtan!! den snyggaste bröllopstårta jag sett!!!



Foto: Olivia Jonasson

Vad skönt det är att komma hem efter en sån här kväll och " utmaning", ta ett glas vin o slappna av, känna att man är nöjd med det man har åstakommit... och förhoppningsvis berikat andra med något positivt....

Så ikväll kommer jag o sova gott.... ett mörkt moln ligger.. " min älskling Sandra åker ner till Västerås imorgon igen... iochmed att vi har haft det så jäktigt har jag ju inte haft tid o umgås med henne som jag hade velat, så det känns lite deppigt"

Men jag tror jag ska ta en veckas semester o åka ner till henne snart...

Nattinatti mina vänner!!

2 kommentarer:

  1. Måste bara tacka för mycket god mat som ni har hade fixat och donat. Det var så fint och det var så gått.

    Mvh Anna-Karin "fotografen"

    SvaraRadera
  2. Det var lite nervöst ska du veta, det var ju första gången vi fixade nå´t där, men det flöt ju på bra och de flesta var nöjda tror jag,,, jag såg du tagit underbara kort.. (men du är ju omtalad för att vara jätteduktig...;)

    SvaraRadera