söndag 26 april 2009

underbar söndag!!

Största fördelen med att vara sin egen är att man kan styra sitt jobb lite ibland...=)
vaknade imorse med världens underbaraste väder,,,sommar!!! Det är lite som att kliva in i ett annat land, helt plötsligt kan man gå ut utan att huttra...behöver inte packa på sig tjocka ytterkläder...mmmmm underbart!!
Bestämde oss gandska snabbt för att skolka från jobbet idag! Vi skulle städa på tomten istället... men först gjorde vi lite ärenden... och framför allt!!! hälsade på lille William... ohhh jag är helt såld! vilken söting, min lilla sonson...allt är perfekt, Han är Vacker!!!





Höll inte på att kunna slita mig därifrån....

Åkte iallafall hem såsmåningom och började städa på tomten... fy hur det ser ut när snön tinar bort o all skit kommer fram, för att inte prata om all sly som kommer upp...lånade röjsågen av brorsan....




Röjde och drog bort ris... får bli valborgsbrasa....

fick även sällskap av ett rådjur




Hittade även massor av tuvor av blåsippor ( är inte så vanligt här)



Grillade fläskfilé på kvällen...första grillningen iår...underbart gott...

Så dagen idag har varit UNDERBAR!!!!

Nu kan man lägga sig ikväll... somna gott o arbeta arslet av sig i veckan istället... man har ju iallafall fått en dag ute i vårvädret =)

5 kommentarer:

  1. Denna dag kan du plocka fram när det är lite jobbigt.Tanken på barnbarnet är ju inte fyskam
    Ja, du kommer nog att sova gott om det inte är nån muskel som säger till när man vänder sig i sängen.Kroppen är ju lite seg nu när man har blivit lite äldre. Du kommer att märka mera av den när du kommer i min ålder
    Kram på dig/Nilla

    SvaraRadera
  2. Å så mysigt med en liten snutt!!kanske inte så tokigt att bli farmor iallafall...
    Visst är det mysigt att fixa på tomten tillsammans och grilla sedan!!speciellt de första ggr. det är då man uppskattar det mest!

    Pussar på nosen

    SvaraRadera
  3. SV.Tack! det värmde mitt hjärta....precis vad det gjorde....just nu saknar jag dig!!och våra samtal vid köksbordet...
    Pussar Feli

    SvaraRadera
  4. Hej:) Ja, det är ju så fint här vid kusten:) Åh, vilken söt liten en du hade i famnen!

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det skönt att va egen och kunna styra lite över arbetstiderna , själv jobbar jag helst efteremiddagar och kvällar när våren kommer , jag har ju så svårt att slita mig från solen.
    ha de bra // Anita

    SvaraRadera